Meldpunten
Op basisschool De Veste kunt u bij verschillende meldpunten terecht
U als ouder en wij als school willen samen het beste doen voor de kinderen. Maar wat is precies het
beste voor uw kind en op welke manier bereiken we dat? Soms verschillen we hierover van mening of
kan er onvrede ontstaan. In dat geval gaan we samen het gesprek aan.
Op en rond de school zijn mensen die u kunnen helpen om de juiste stappen te zetten als u ontevreden
bent of als u zorgen hebt. Dit zijn:
• de interne vertrouwenspersoon: een luisterend oor op school voor ouders en kinderen, die u
advies geeft om het probleem op te lossen;
• de anti-pestcoördinator: voor problemen die te maken hebben met plagen, pesten of sociale
veiligheid;
• de intern begeleider: voor vragen over de ontwikkeling van uw kind, passend onderwijs of over de
meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling;
• de medezeggenschapsraad: denkt mee over vragen die te maken hebben met het schoolbeleid of
de schoolorganisatie
Interne vertrouwenspersoon
De interne vertrouwenspersonen op onze school zijn: Fleur van den Oever en Cindy van der Made.
Wilt u een afspraak maken met onze interne vertrouwenspersonen? Neem dan contact op met Fleur of Cindy. Zijn zijn per mail bereikbaar via: fleurvandenoever@leerrijk.nl of cindyvandermade@leerrijk.nl.
Externe vertrouwenspersoon
De externe vertrouwenspersonen van Stichting Floriander zijn aangesloten bij vertrouwenswerk. Informatie vindt u op: www.vertrouwenswerk.nl De rechtstreekse contactgegevens van de externe vertrouwenspersonen vindt u via: Vertrouwenspersonen – Floriander
De vertrouwensinspecteur
Contactgegevens van de vertrouwensinspecteur vindt u op de website van Stichting Floriander: Vertrouwenspersonen – Floriander
Klachten
Bent u ergens niet tevreden over of heeft u een klacht? De directie van de school waarover u een klacht heeft, gaat graag met u het gesprek aan. Ook zet de directie zich in om een gesprek te laten plaatsvinden tussen u en degene tot wie de klacht zich richt.
Zorgt dit niet voor een oplossing, meldt u zich dan bij het bestuur van Floriander. Dit doet u door uw klacht te mailen naar de bestuurssecretaris Mechi de Veer (klachten@floriander.nl). De bestuurder bepaalt op welke wijze en door wie uw klacht in behandeling wordt genomen. Vervolgens ontvangt u informatie over het proces van klachtbehandeling.
Blijft het conflict bestaan na de klachtbehandeling van het bestuur van Floriander, dan kunt u een klacht indienen bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC). Meer informatie over de werkwijze van de LKC leest u hier.
Privacy
Floriander verwerkt, beheert en beveiligt persoonlijke gegevens als verwerkersverantwoordelijke met grote zorgvuldigheid. Meer informatie over privacy vindt u hier.